Thursday, September 10, 2009

Suasan Disekitar kota bharu Kelantan

Mula-mula ku kenal tempat cantik korang nak tahu tak?la tak tahu ag ke!gambaq atas tu la!Tu la tema kelanatan kat mana-mana pun di samping nama gelaran bagi kelantan iaitu serambi mekkah.Kalu korang p, memang nak habaq kat hampa memang cantik la.Tambah kalu nak dekat magrib.Fuh! memang membuka hijab keindahan tuhan.Masyaallah..Bertuah dapat dok kat tempat yang aman damai.
Kalu kat depan tu ada padang merdeka.Tempat Tok Janggut digantung oleh penjajah yg celaka.Kate orang darah yang mengalir ketika digantung tu menyebabkan ada tempat xberumput.die digantung terbalik(kaki diatas..)Xcaye p la tengok sendiri.(tengok tempat je)Teman takut nak masuk dalam tu.kalu masuk sorang2 xsyok la.
Belakang tu la sungai kelantan.Memang mengasyikkan.

Nila tempat setiap kali ada tempahan dari kg..kate nak budu ke,kropok lekor kr...kuih raya ke, seronding ke...kat cni la ku cari,...bukan senang nak cari...kene buat bancian dlu...sebab nak jimat..kekadang da yangletak harga bila tau orang luar kelantan...Namanya Pasar siti khadijah..
same la tempat die....yang syoknya...semuanya melayu...kat tempat teman...payah nak cari weh...memang kuat la orang sni bekerja...biaq pun hanya jual pisang je,tapi sanggup tggu pelanggan datang sampai ke petang..tahniah sy ucapkan kepada semua warga Niaga pasara siti khadijah..di sini ada dilampirkan video kat sini....tp dah convertkan jadi kecik so mungkin ada kemungkinan gambar jadi cepat k,xcantaik k...xpe..korang imaging je tengak yg DVD...hahaha



video

No comments:

Post a Comment