Friday, September 11, 2009

Bandar Diraja Perak

Pertengahan puasa teman pulang ke kampung.Saje nak cuba pose dikampung.Dah lame gak puasa di kelantan.Kat masjid ni la teman berbuka, berterawih n bertadarus.Syok jugak hidup berjamaah ni.Ada kemanisannya



Bila nak berbuka,teman n ayah teman p la berjalan nak cari lauk bersahur.Ate dah berjalan mesti la syok.Kome pernah tengok x pokok tertua kat malaysia???Ni la dienye..kat tepi ni.Kalu nak puas lagi mai la.Boleh teman menunjuknye.Bersebelahan dengan masjid terletaknya MCKK(Malay Colledge Kuala Kangsar) tempat banyak pemimpin kerajaan terdahulu bersekolah seperti Tengku Abdul Rahman(kalu xsilap la)


Pokok besar tu dulu lagi besar.Macam pokok berantu je.Kekadang memang menakutkan kalu tengok waktu malam>Menyeramkam<
ni pulak Bangunan Majlis Perbandaran Kuala Kangsar yang baru.


Dah sampai kat pekan ingat nak menelipon kengkawan, tengok ada telipon moden kat Londan.P la buka rupenye hiasan.Buat malu je.Nasib baik xde orang.



Ni gambar tengah-tengah pekan..

Bila dah beli smua, ayah ajak jalan n buka puasa kat masjid ubudia.Masjid diraja perak.memang best la.Dengan kawasan yang aman damai.Ingat tak kes pehimpunan perbantahan pelantikan Zambry oleh pakatan rakyat..Kat sini la.Memang syok la.Hahaha...memanag best..Selamat sampai kat sini le kengkorang....


jambatan..

ni la jambatan pasir mas-kota baruni la sungai kat s2..tapi bukan tempat rekriasi la.Tempat angkut pasir g2.

Thursday, September 10, 2009

Suasan Disekitar kota bharu Kelantan

Mula-mula ku kenal tempat cantik korang nak tahu tak?la tak tahu ag ke!gambaq atas tu la!Tu la tema kelanatan kat mana-mana pun di samping nama gelaran bagi kelantan iaitu serambi mekkah.Kalu korang p, memang nak habaq kat hampa memang cantik la.Tambah kalu nak dekat magrib.Fuh! memang membuka hijab keindahan tuhan.Masyaallah..Bertuah dapat dok kat tempat yang aman damai.
Kalu kat depan tu ada padang merdeka.Tempat Tok Janggut digantung oleh penjajah yg celaka.Kate orang darah yang mengalir ketika digantung tu menyebabkan ada tempat xberumput.die digantung terbalik(kaki diatas..)Xcaye p la tengok sendiri.(tengok tempat je)Teman takut nak masuk dalam tu.kalu masuk sorang2 xsyok la.
Belakang tu la sungai kelantan.Memang mengasyikkan.

Nila tempat setiap kali ada tempahan dari kg..kate nak budu ke,kropok lekor kr...kuih raya ke, seronding ke...kat cni la ku cari,...bukan senang nak cari...kene buat bancian dlu...sebab nak jimat..kekadang da yangletak harga bila tau orang luar kelantan...Namanya Pasar siti khadijah..
same la tempat die....yang syoknya...semuanya melayu...kat tempat teman...payah nak cari weh...memang kuat la orang sni bekerja...biaq pun hanya jual pisang je,tapi sanggup tggu pelanggan datang sampai ke petang..tahniah sy ucapkan kepada semua warga Niaga pasara siti khadijah..di sini ada dilampirkan video kat sini....tp dah convertkan jadi kecik so mungkin ada kemungkinan gambar jadi cepat k,xcantaik k...xpe..korang imaging je tengak yg DVD...hahaha



video

Wednesday, September 9, 2009

hahaha...Betul Tekaan Ku....

agak agak korang sape ye yang buat ni....macam kenai je...???tp yg buat tu xpenti TETAPI semoga APIM tu hidup je...dapat meneruskan RELATION yg dah ada....

Boleh Tahan ye!!!


Fuh memang susah+pening le buat logo-logo ni...bayangkan 5JAM buat benda ni saje...aiyo memang susah la keje disingner ye!!baru ku tahu buat keje benda ni kne ada kelengkapan...kalu xde satkat gna yg relax je..memang mmMMMmmmm la....hahahah...ada la jgak pengalaman jadi bidan terjun..bukan tenang pun krOjeNye...memang memeningkan kepala..tp alhamdulillah Allah bagi lagi ilmu walaupun aq xreti untuk melakukan sekadar menolong sahabat...